Montaż | Hak |
Ilość rowerów | 2-3 |
Montowanie roweru | Rama/Koła |
Ładowność (kg) | 30 (Basic 2) / 45 (Basic 3) |
Masa uchwytu (kg) | 15 (Basic 2) / 16,5 (Basic 3) |
Maksymalna waga roweru (kg) | 20 kg |
Wtyczka zasilająca (PIN) | 13 |
Światła tylne | TAK |
Pasuje do większość rowerów z hamulcami tarczowymi | Tak |
Pasuje do aut osobowych z kołem zapasowym montowanym z tyłu | NIE |
Odłączenie uchwytu ramy | TAK |
Zamknięcie uchwytu na samochodzie | Tak |
Zamknięcie rowerów w uchwycie | Tak |
Zamki na wyposażeniu | Tak |
Paski zębate do kół | Tak |
Uchylany | TAK |
Możliwość odchylania z rowerami | TAK |
Do przewozów rowerów elektrycznych | Nie |
Opis
rus Basic Plus to platforma rowerowa do przewozu rowerów na haku holowniczym w samochodzie.
Stalowo-aluminiowa konstrukcja zapewniająca stabilny i co ważne bezpieczny przewóz rowerów. Udoskonalona wersja kompaktowej platformy rowerowej do przewozu 2 lub 3 rowerów, montowanej na haku holowniczym auta bez użycia dodatkowych narzędzi.
Uchwyt jest uchylny i zapewnia dostęp do bagażnika samochodu z zamontowanym rowerami na platformie.
Dzięki podstawom na koła wyposażonym w plastikowe zębate paski oraz sztywnym ramionom trzymającym ramę rowerową, rowery podróżują bardzo bezpiecznie i stabilnie. Platforma zapewnia wygodny transport rowerów bez konieczności podnoszenia ich na dach, łatwy dostęp do bagażnika nawet z pełnym ładunkiem i wysoki komfort jazdy. Uchwyt wykończony jest w kolorze szarym i wyposażony jest w komplet świateł oraz miejsce na tablice rejestracyjną. Na wyposażeniu znajduje się wtyczka 13 pin, która w porównaniu do wtyczek 7 pin zapewnia dodatkowe światła – wsteczne oraz przeciwmgielne. W przypadku samochodów z gniazdem 7 pin należy zastosować odpowiednią przejściówkę 7/13 tracąc wspomnianą obsługę światła wstecznego i przeciwmgielnego. Przejściówkę trzeba dokupić osobno.
Platforma jest wyposażona w zamek zabezpieczający przed ściągnięciem samego uchwytu z haka, oraz gałki z kluczykiem zabezpieczające rowery przed kradzieżą zamontowane we wspornikach uchwytu. Dzięki zastosowaniu specjalnej dźwigni montaż na haku nie wymaga narzędzi czy pomocy innych osób.
- Maksymalna ładowność do 45 kg
- Regulacja docisku na kuli haka
- Zamki zabezpieczające rowery i samą platformę na haku holowniczym
- Mechanizm uchylania umożliwiający dostęp do bagażnika w prawie każdym aucie
- Przesuwane uchwyty umożliwiające transport różnych rozmiarów rowerów
- Kompaktowe wymiary po złożeniu
- Wtyczka zasilająca światła 13pin
Porady i uwagi:
Przy podejmowaniu decyzji o zakupie platformy rowerowej na hak musimy zwrócić uwagę na to do jakiej wagi rowerów jest ona przystosowana, czy ma możliwość transportu rowerów z napędem elektrycznym – jeśli jest taka potrzeba, oraz na największą przewagę platformy rowerowej – czy ma możliwość rozbudowy o dodatkowe stanowisko rowerowe – z platformy umożliwiającej przewóz 2 rowerów robimy platformę na 3 rowery, lub z platformy umożliwiającej przewóz 3 rowerów robimy platformę na 4 rowery. Ze względu na obciążalność haka w samochodzie nie ma obecnie możliwości przewożenia większej ilości rowerów niż 4 sztuki.
Zwracamy uwagę na możliwość uchylenia platformy z zamocowanymi rowerami oraz w jakim stopniu się ona uchyla, aby nie ograniczać sobie dostępu do bagażnika w samochodzie. Ze względów konstrukcyjnych haków samochodowych oraz samych konstrukcji tylnej klapy odchylenie platformy może być niewystarczający do jej otwarcia.
Pamiętamy że po zakupie platformy rowerowej musimy zamówić dodatkową tablicę rejestracyjną w wydziale komunikacji. Obecny koszt takiego rozwiązania to 52.5 PLN. Dodatkowo zwróćmy uwagę na rodzaj instalacji elektrycznej haka. Obecnie większość platform rowerowych posiada instalację 13 pin, w związku z czym aby wykorzystać wszystkie światła w platformie również instalacja samochodu powinna być w wersji 13 pin. Dodatkowo informujemy, że samochody z USA często posiadają kulę haka, która nie jest zgodna z produktami europejskimi.
Po założeniu platformy rowerowej zwracamy uwagę iż nasz samochód został wydłużony co może nam ograniczać parkowanie oraz co bardzo istotne bardzo często w samochodzie odłączają się tylne czujniki parkowania, w związku z czym nie będą one informowały o przeszkodach z tyłu auta.
Dobrze jest też sprawdzić w jakim stopniu nasz samochód obniżył się na tylnym zawieszeniu (po załadunku 4 rowerów – około 60 kg + platforma około 20 kg + bagaż dla minimum 4 osób) może się okazać że jest to zbyt dużo dla naszego samochodu co może być odczuwalne na nierównościach drogi, zjazdach z progów spowalniających, krawężników.